Rok za upis u Registar medija ističe 13. avgusta
Autor Jovanka StanojevićMinistarstvo kulture i informisanja apelovalo je na medije da se što pre evidentiraju, jer je od 1 300 novinskih, radio i TV kuća, novinskih agencija i internet portala, u Registar medija do sada upisano manje od 10 odsto (121).
Pošto je 13. februara ove godine ugašen Registar javnih glasila koji je vodila Agencija za privredne registre, svi podaci su prebačeni u novu evidenciju Registar medija. U APR kažu da su preneli podatke o svih 1 300 medijskih preduzeća, ali kako novi Registar traži dodatne podatke, mediji moraju da ih dostave.
Nedostajuće podatke upisalo je 26 televizijskih programa, dva servisa novinskih agencija i četiri elektronska izdanja uređivački oblikovanih internet stranica.
Kompletne podatke ima i 29 samostalnih internet portala, 19 radio programa i 41. dnevna i periodična novina, saopštavaju iz APR.
Registar je uveden donošenjem Zakona o javnom informisanju i medijima i doneo je mnogo više podataka o vlasništvu i poslovanju medijske kuće.
U novom Registru postaju javni podaci o svim vlasnicima više od pet odsto kapitala medija, kao i o njihovim povezanim licima.
Svako će moći da vidi i kolika je pomoć države određenom mediju, kao i podatke o sredstvima dobijenim od različitih državnih organa, lokalnih samouprava, pokrajinskih organa ili preduzeća koje finansira Republika Srbija.
Registar će pružati i podatke o prosečnim tiražima medija.
Javnosti će biti stavljeni na uvid i podaci o državnoj pomoći i novčanim sredstvima koja medijima dodeljuju državni organi, lokalna samouprava, organizacije sa javnim ovlašćenjima ili pravna lica koje osniva ili finansiraju Republika Srbija, autonomna pokrajina ili lokalna samouprava.
Ukoliko nisu upisani u Registar, mediji neće moći da konkurišu za neki od vidova državne pomoći.
Upis svih Zakonom propisanih podataka u Registar medija važan je i za javnost i za medije.
"Upis podataka u Registar omogućiće transparentan uvid u vlasničku strukturu medija, dok za medije predstavlja ključni preduslov da bi ubuduće, na svim nivoima vlasti, aplicirali za dodelu državne pomoći i projektno sufinansiranje medijskih sadržaja kojima se štiti i promoviše javni interes", poručuju iz Ministarstva kulture.
Registar će pružati i javne podatke o prosečno prodatom tiražu medija u kalendarskoj godini, koji će se prijavljivati do 31. marta tekuće godine, za prethodnu godinu.
Cena prve registracije je 2 800 dinara, a izmena podataka košta 1 000 za više, a 500 dinara za jedan podatak. Rok za upis u registar medija ističe 13. avgusta.