Za „Balcanica Superior“ 230 predloga
Autor Jovanka StanojevićNa konkurs RARIS-a, Regionalne agencije za razvoj istočne Srbije, raspisan pre mesec dana, za izbor logotipa regionalnog brenda istočne Srbije, stiglo je 230 radova iz naše i još tri zemlje: Slovenije, Rumunije i Bosne i Hercegovine. Na komisiji je težak zadatak da najkasnije do 20. jula izabere najuspešnije rešenje, koje će biti vrednovano sa 30 hiljada dinara
Na konkurs za dizajn znaka (logo-a) Regionalnog brenda istočne Srbije stiglo je 230 radova iz četiri zemlje. Do predviđenog roka koji je istekao 22. juna, radove na Konkurs za dizajn brenda istočne Srbije “Balcanica Superior” poslali su dizajneri iz Slovenije, Rumunije, Bosne i Hercegovine i Srbije.
U RARIS-u, Regionalnoj agenciji za razvoj istočne Srbije, koja je i osmislila ceo ovaj projekat su izuzetno zadovoljni velikim odzivom i interesovanjem. „Komisija koja je formirana sa zadatkom da izabere logo regionalnog brenda istočne Srbije imaće prilično težak posao, zbog velikog broja kvalitetnih predloga“, navedeno je između ostalog u saopštenju RARIS-a. „Na Konkursu su učestvovala 133 talentovana dizajnera, koji su poslali više od 230 predloga. Konkurs je imao i međunarodni karakter, jer su u njemu učestvovali i dizajneri iz Slovenije, Rumunije i Bosne i Hercegovine“.
Logo brenda „Balcanica Superior“ na jednostavan, prepoznatljiv i upečatljiv način treba da objedini, ilustruje i istakne najznačajnije karakteristike regionalnog brenda i da bude pogodan za označavanje usluga, odnosno proizvoda.
Logo brenda biće izabran do 20. jula, kada će biti proglašen pobednik. Najuspešnije rešenje biće vrednovano sa 30 hiljada dinara.
Inače, Regionalna agencija za razvoj istočne Srbije pokrenula je još krajem 2016. godine niz aktivnosti na uspostavljanju regionalnog brenda istočne Srbije kojim će biti označavani proizvodi i usluge sa ovog područja. Regionalni brend istočne Srbije, ima za cilj da potrošačima i turistima da do znanja da kupovinom lokalnih proizvoda i korišćenjem lokalnih usluga doprinose razvoju privrede i turizma istočne Srbije. Označavanjem proizvoda i usluga regionalnim brendom, kupcima se prenosi informacija da se radi o određenom stepenu kvaliteta i da su proizvod ili usluga poreklom sa određenog područja.
Regionalni brend, u vizuelnom smislu, predstavlja žig –oznaku, koja se sastoji od naziva „Balcanica Superior“ i grafičkog rešenja kojim se proizvod označava i koje treba da se izabere.
Naziv „Balcanica Superior“ odabran je, takođe, na javnom konkursu koji je bio sproveden u periodu od 12. januara do 12. februara ove godine. U konkurenciji je bilo 229 predloga koliko ih je dalo 134 učesnika konkursa.