Botovanje - ludom radovanje
Autor Predrag BalaneskovićPopularni botovi po sajtovima i portalima nerealno prikazuju trenutnu situaciju i mišljenje građana. Bot je sve učestaliji u elektronskim medijima i krivi sliku o javnom mnjenju.
Fenomen nazvan "bot" je korov koji pokušava da stvori drugačiju sliku i da promeni svest kod ljudi. Ipak, u većini slučajeva izaziva podsmeh i ne shvata se ozbiljnim. Možda i izgovorene rečenice sociologa, Vesne Pešić najbolje oslikavaju i objašnjavaju pojavu bota: "U pitanju je sistematska manipulacija i obmanjivanje javnosti i strankama ne treba da dajemo pare za to. Na delu je amoralna pojava, koja je toliko intenzivna da treba što pre da je se otarasimo".
Kako prepoznati bota?
Vrlo lako. Oni su bezopasna grupa ljudi koji podržavaju sve i svakog. Ili imaju nalog da opovrgnu i govore suprotno od političkog neistomišljenika. Ipak, botovi nisu prisutni samo u politici, već ih ima i u drugim sferama društvenog značaja. Naročito kod reklamiranja pojedinih proizvoda, kozmetike, alternativnog lečenja i mnogo čega drugog. Ovaj fenomen današnjice može biti dobro plaćen od strane pojedinca, kolektiva ili jedne firme. Bot je anonimni komentator svega i svačega a radi u interesu pojedinca ili grupe ljudi a da je pritom plaćen s njihove strane ili mu je obećano nešto. Oni su anonimni zastupnici jedne ideologije, jedne političke stranke, jedne kompanije, jednog čoveka ali oni nisu svoji. Oni su žrtve tuđeg razmišljenja i robuju tuđim shvatanjima. Botovi su zloupotreba koja je sve više prisutna u elektronskoj komunikaciji i društvenim mrežama i čist primer nedemokratskog ponašanja jer pokušavaju da iskrive sliku javnog mnjenja.
Botovanje je uzaludno, botovanje - ludom radovanje!
Dodaj komentar
Komentari
Inače, pohvala za portal, po kvalitetu vesti koje izbacujete, rangirate se među najboljim portalima, molim vas da poradite na popularizaciji i publicitetu i proširite se izvan našeg kraja!