Doneta Odluka o nadzoru nad radom javnih preduzeća koja obavljaju komunalnu delatnost na teritoriji opštine Negotin
Autor Jelena PerićSkupština opštine Negotin je na 23. redovnoj sednici donela Odluku o nadzoru nad radom javnih preduzeća koja obavljaju komunalnu delatnost na teritoriji opštine Negotin, kojom se uređuju prava, obaveze i odgovornosti tih preduzeća.
Odlukom o nadzoru nad radom javnih preduzeća koja obavljaju komunalnu delatnost na teritoriji opštine Negotin osim što se uređuju prava, obaveze i odgovornosti ovih preduzeća, uređuju se i oblici nadzora nad njihovim radom i to u izvršavanju obaveza prema građanima, pravnim licima i preduzetnicima, izvršavanju obaveza prema organima lokalne samouprave, evidentiranju izvršenih i realizovanih zadataka iz oblasti komunalne delatnosti, nadzoru nad izvršavanjem obaveza vršioca komunalnih delatnosti, obaveštavanju organa i službi od strane vršioci komunalnih delatnosti, obaveštavanju građana o nepravilnostima u izvršenju obaveza iz oblasti komunalnih delatnosti, kao i odgovornosti vršioca komunalnih delatnosti zbog neizvršavanja utvrđenih obaveza.
Kako se u Službenom listu broj 3/2016 navodi, vršioci komunalnih delatnosti su u obavezi da preduzimaju sve potrebne mere za poboljšavanje organizacije rada, unapređenje poslovanja, povećanje prihoda i smanjenje rashoda. Pri izvršavanju obaveza iz komunalne delatnosti vršioci tih delatnosti dužni su da na svaku pritužbu građana ili pravnih lica na kvalitet obavljanja komunalnih usluga odgovore u roku od 3 radna dana i u odgovoru navedu koje mere nameravaju da preduzmu kako bi problem bio rešen, da izvršavaju obaveze prema pravnim licima, preduzetnicima, građanima i nadležnim organima lokalne samouprave, da evidentiraju izvršavanje obaveza u utvrđenim evidencijama i po zahtevu nadležnog organa, i to svakodnevno, da obaveštavaju građane o preduzetim merama, nedostacima u radu i postignutim rezultatima, da izvršavaju naloge, uputstva i smernice nadležnih organa lokalne samouprave, da izvršavaju nalog nadležnog organa u roku koji je naložen usmeno ili pismenim putem, da u utvrđenom roku od 30 dana evidentira obim izvršenih usluga u smislu postojećih kapaciteta i izvršenih obaveza u odnosu na program i njihovo komparativno poređenje sa prethodnim periodom odnosno prethodnom godinom, da dostavljaju organu lokalne samouprave izveštaje o izvršavanju obaveza u roku od 15 dana i to prihode ostvarene od osnovne delatnosti, sporednih i dopunskih delatnosti odobrenih od strane osnivača i budžetske prihode.
U slučaju da vršioci komunalnih delatnosti ne izvršavaju ili neuredno izvršavaju usluge koje pružaju, ili postoji kvar na objektima vršioca komunalnih delatnosti, pravna lica, preduzetnici i građani to prijavljuju Službi za poslove Predsednika opštine i Opštinskog veća. Služba za poslove Predsednika opštine i Opštinskog veća evidentira prijave građana, pravnih lica i preduzetnika i ukoliko kvar može da ugrozi život, zdravlje i imovinu građana, odmah obaveštava preko nadležne službe odgovorna lica kako bi se uklonio kvar, nedostatak, propust i drugo, a takođe obaveštava i nadležni inspekcijski organ radi neophodne intervencije.
Ukoliko se ustanovi neizvršavanja ili neuredno izvršavanje obaveza i n preduzimanje mera, novčanom kaznom od 50.000,00 do 500.000,00 din kazniće se pravno lice, a odgovorno fizičko lice u pravnom licu kaznom od 5.000,00 do 75.000,00 din. Direktor vršioca komunalnih delatnosti je dužan da pokrene postupak protiv radnika koji ne izvršavaju ili neuredno izvršavaju obaveze utvrđene ovom Odlukom, ističe se u Službenom listu broj 3/2016.
Poslove praćenja rada i poslovanja vršioca komunalnih delatnosti i kvaliteta obavljanja komunalnih delatnosti kao i izveštavanja o poslovanju komunalnih preduzeća obavlja Koordinator za komunalne delatnosti koga delegira Opštinsko veće opštine Negotin.
Ovom odlukom se ovlašćuje Opštinsko veće da jednom mesečno ocenjuje rad i poslovanje Javnog preduzeća za građevinsko zemljište opštine Negotin i Javnog preduzeća za komunalne delatnosti „ Badnjevo“ Negotin na osnovu izveštaja o radu koji se sačinjavaju u skladu sa ovom odlukom.