OŠ „Branko Radičević“ spremna za polaganje mature i za druge izazove
Direktor ove osnovne škole Dragan Đukić kaže da osmi razred završava 59-oro đaka.
Kreativna radionica „Mini-modeli za afričke murale“
U galeriji Mokranjčeve kuće održava se kreativna radionica „Mini-modeli za afričke murale“.
Izložba „Negotinski umetnici“ u Domu kulture
Sinoć je u galeriji Doma kulture “Stevan Mokranjac” otvorena izložba pod nazivom “Negotinski umetnici”
Sutra promocija novog „Baštinika“
Novi broj časopisa „Baštinik 19“ biće promovisan sutra u dvorištu Istorijskog arhiva od 19 sati.
Rukometaši se revanširali Dubočici
Rukometaši Hajduk Veljka u 21. kolu, Super „B“ lige istok – zapad, na svom terenu savladali leskovačku Dubočicu rezultatom 26:20. Najefikasniji u redovima negotinskog superligaša Aleksandar Ćirić sa...
Sve gotovo za 45 minuta
Fudbaleri Hajduk Veljka u 25. kolu Zone Istok, na svom terenu savladali Svrljig, rezultatom 4:0. Strelci za negotinskog zonaša Vučinić, Vujadinović, Jakovljević i Gavrić, a svi golovi postignuti u...
Jedan gol dovoljan za tri boda
Golom Bobija Dimitrijevića, srpskoligaš iz Prahova u 25. kolu Srpske lige Istok, savladao Moravac Orion iz Mrštana. Dunav trenutno na desetom mestu sa 33 boda. U vanrednom 26. kolu fudbaleri Dunava...
Nova pobeda Branika
Na terenima Okružne lige Bor, proteklog vikenda odigrane su utakmice 24. kola. Nove pobede zabeležili Branik, Zlot, Poreč i Brestovac. Blizna, Deli Jovan i Slatina do bodova bez borbe. Već sutra od...
Isplata ratnih dnevnica učesnicima rata 1999.
Iz udruženja ratnih vojnih invalida Srbije svih ratova – „URVIS“ obaveštavaju sve učesnike rata 1999. godine kojima nisu isplaćene nadoknade da to mogu učiniti putem udruženja. Foto: Zvanični logo...
Problemi meštana Plavne – put u lošem stanju nekoliko godina
Dimitrije Martinović i njegove komšije iz sela Plavna već nekoliko godina imaju problema sa putem. Foto: Dimitrije Martinović
-
OŠ „Branko Radičević“ spremna za polaganje mature i za druge izazove
sreda, 16 maj 2018 15:31 -
Kreativna radionica „Mini-modeli za afričke murale“
sreda, 16 maj 2018 15:06 -
Izložba „Negotinski umetnici“ u Domu kulture
sreda, 16 maj 2018 14:38 -
Sutra promocija novog „Baštinika“
utorak, 15 maj 2018 15:53 -
Rukometaši se revanširali Dubočici
utorak, 15 maj 2018 15:36 -
Sve gotovo za 45 minuta
utorak, 15 maj 2018 15:24 -
Jedan gol dovoljan za tri boda
utorak, 15 maj 2018 15:09 -
Nova pobeda Branika
utorak, 15 maj 2018 14:57 -
Isplata ratnih dnevnica učesnicima rata 1999.
utorak, 15 maj 2018 10:38 -
Problemi meštana Plavne – put u lošem stanju nekoliko godina
utorak, 15 maj 2018 10:26
Sa januaraskim računima, korisnicima usluge grejanja koju pruža JP za komunalne delatnosti "Badnjevo", stigla su i knjižna umanjenja za period od 15. oktobra do 31. decembra 2014. godine, jer su, kao što je poznato, cene bile iznad predviđenih zakonskim republičkim rešenjima, a nisu imale uporište ni u odlukama lokalne skupštine.
Računi za grejanje umanjeni za 12%
Zbog toga što su uz račun za grejanje, za period od 1. do 31. januara ove godine, korisnicima daljinskih sistema u Negotinu dostavljena i knjižna umanjenja za period od 15. oktobra do 31. decembra 2014, tragajući za objašnjenjima u vezi sa njihovim plaćanjem, ES portal je odgovore potražio od Goluba Rajića, direktora JKP "Badnjevo".
ES: Cena grejanja, od početka sezone 2014/2015. godine, izazivala je burne polemike u javnosti. Građani su opravdano negodovali zbog visokih računa, problem je s dobrim razlogom preseljen i u skupštinski dnevni red čak 3 sednice lokalnog parlamenta, a i resorno Ministarstvo energetike je tim povodom reklo svoje mišljenje, koje ste kao pružalac usluge grejanja morali da ispoštujete. Konačno, iako su ih građani očekivali mnogo ranije, sa januarskim računom stigle su i najavljivane korekcije prethodnih, za dva i po meseca prošle godine.
"Javno komunalno preduzeće "Badnjevo" je poštujući zaključke Skupštine opštine Negotin, od 17. januara ove godine, postupilo u skladu sa njima i svim korisnicima usluge grejanja dostavilo, uz obračun za januar, knjižna odobrenja o umanjenju cena za dva i po meseca prošle godine, takođe i predlog Ugovora o isporuci toplotne energije. Korisnici već dolaze u našu Službu reklamacije, ukoliko imaju potrebu da im se objasne obračuni i mi to činimo kako bismo otklonili sve nedoumice."
ES: Evo prilike da i čitaocima portala ES, među kojima sigurno ima i korisnika usluge grejanja, objasnimo šta treba da čine po prijemu obračuna.
"Za period od 15. 10. do 31.12. prošle godine, svi tarifni kupci, građani i preduzeća dobili su račune sa ispravkama, pre svega, u varijabilnom delu, gde je cena sa 6,72 svedena na 5,97 dinara po potrošnji, za pomenuta dva i po meseca. To znači da su svi, samo na ime cene, dobili 12% umanjenja. Ona su prikazana na knjižnim odobrenjima koja su im stigla. Odobrenja su posebno rađena za svaki mesec, ima ih tri i na svakom je prikazan iznos umanjenja za određeni mesec. Knjižna odobrenja su urađena za sve tarifne kupce, ali fizička lica ne treba da ih potpisuju i dolaze u komunal, jer smo ih na ovaj način samo obavestili da su im obračuni smanjeni i za koje iznose. Za razliku od njih od preduzeća očekujemo da nam vrate potpisana i pečatirana odobrenja."
ES: Građanima Negotina stigli su i januarski računi, koji su, pretpostavljam, već usklađeni sa odobrenim cenama?
"Januarski obračuni su rađeni po ceni od 5,97 dinara, kod korisnika kod kojih se naplata vrši na osnovu merenja toplotne energije. S obzirom da je skupštinskom odlukom za januar definisan način naplate, građani 50% varijabilnog dela navedenog zaduženja treba da plate do 15. februara, a preostalih 50% do 15.7.2015.godine, što je prikazano na obračunu."
ES: Za decembarske račune Komunalno preduzeće je još ranije dalo valutu sa 16. februarom, što znači da i oni tek stiže na naplatu, a u međuvremenu im je stiglo i knjižno umanjenje za taj mesec?
"U januarskom računu, kao što sam rekao, prikazana su i umanjenja za dva i po meseca prošle godine, polovinu oktobara, novembar i decembar. Što se decembarskog računa tiče, on na naplatu stiže 16. februara. Ukoliko su račun već platili, pojedini građani su u pretplati, a ako to nisu učinili treba da izvedu računicu i do pomenutog roka da plate polovinu naznačenog varijabilnog dela za decembar."
ES: Više je nego očigledno da će mnogim građanima biti potrebna pomoć kako bi se snašli u ovoj matematici, pa i u ovim dodatnim objašnjenjima, ali kao što ste rekli, mogu da potraže pomoć u nadležnoj službi komunala. Ima li mogućnosti da obračuni budu pregledniji i jasniji za tumačenje? Jer, bez obzira na sve rečeno i dalje ostavljaju prostor za nedoumice i dodatna pitanja?
"JKP "Badnjevo" je radi preglednijeg i jasnijeg izgleda računa kontaktiralo softversku kuću OMNIDATA DOO. Potrebno nam je da građanima ubuduće dostavljamo obračune u kojima će, u delu obaveštenja o dugu ili pretplati, biti ispisivane i nedospele obaveze. Mi smo i knjižna umanjenja koja smo već dostavili građanima za sporne mesece prošle godine uradili u saradnji i uz tehničku podršku te firme iz Šapca. Inače, već koristimo njihov softver za rad. Sada je važno istaći da su svi korisnici grejanja dobili korigovane/umanjene iznose zbog cena koje su bile sporne i da će već sa prvim narednim računom način zaduženja i obaveze biti mnogo jasnije prikazani na obračunima."
ES: Da li je cela ova situacija u kojoj su se našli korisnici grejanja uticala na pad interesovanja ljudi za ugradnju delitelja u stanove, s obzirom da je novi način isporuke i naplate toplotne energije po potrošnji, mnoge obeshrabrio i naveo ih da se pitaju kakvu korist imaju od toga?
"Mislim da se posle prvih problema, sada već drugačije razmišlja o tome. Interesovanje građana nije opalo. Naprotiv, za kratko vreme, u odnosu na početak sezone, za 10% povećan je broj delitelja i sada imamo 11 termopodstanica sa ugrađenim meračima. Mislim da je interes građana a i naš, naravno, da se toplotna energija troši racionalno i plaća shodno potrošnji."
ES: Korisnicima grejanja na kućne adrese stigli su ovih dana i Ugovori o isporuci toplotne energije. Kakvo je interesovanje?
"Tek smo završili dostavu, a mogućnost za zaključenje Ugovora o isporuci toplotne energije, sa JKP "Badnjevo", oročili smo do 31. marta 2015. godine, kako bi građani mogli da ih pročitaju, vide o čemu se radi i dođu da ih potpišu u našem preduzeću, u službenim prostorijama, u Dobropoljskoj ulici u Negotinu, svakog radnog dana. Naravno, i po potrebi, da dobiju i dodatna objašnjenja."
Da li je veoma veliki problem sa kojim je od polovine oktobra prošle godine bilo suočeno oko 1700 korisnika usluge grejanja JKP "Badnjevo" u Negotinu, dobio epilog sa novim korigovanim računima, ali i sa obećanjem da će u narednom periodu sve biti mnogo jasnije i preglednije kod naplate, ostavljamo da građani Negotina, njih oko 13% koliko ih je priključeno na daljinske sisteme grejanja, prosude sami. Činjenica je, ipak, da i dalje neka opšta mesta zahtevaju objašnjenja, pa ćemo zbog toga našim čitaocima ponuditi mogućnost da nam se javljaju i ukazuju na nedoumice koje imaju. Mi ćemo ostati u kontaktima sa nadležnima u negotinskom komunalu i verujemo da će nam kao i do sada uvek biti omogućeno dobijanje traženih informacija, kao i u ovom slučaju kada se našem pozivu za razgovor odazvao Golub Rajić direktor tog preduzeća.